zondag 2 maart 2014

Binnen kijken bij mijn zus...

Eerst wil ik jullie bedanken voor alle lieve reactie´s op mijn vorige post. Alle reactie´s, mails en prive berichtjes ze zijn super lief. Ik ben inmiddels wel blij dat het verschoven is. De herfst en wintereditie vind ik persoonlijk de mooiste boeken van het jaar.

Een tijdje geleden heb ik jullie al eens beloofd dat ik jullie het huis van mijn zus zou laten zien. Ik vind het leuk om te zien hoe steeds meer mensen om mij heen geïnspireerd worden door ons huis. Mijn zus is inmiddels ook helemaal verliefd op deze stijl en heeft het ook al heel mooi in huis. Dit keer dus binnen kijken bij mijn zus, later heb ik ook nog een mooie binnen kijker bij mijn buurvrouw.Ik ben benieuwd wat jullie van haar huis vinden en zou het dan ook leuk vinden als jullie een reactie achter willen laten. Die zijn natuurlijk leuk om te lezen...

Mag ik jullie voorstellen aan het huis van mijn zus Renate...( ook op pinterest te volgen onder my home)


Het huis van Renate is een heel stuk groter als die van ons...
Nu is haar inrichting stoer en sober, hiervoor was het net zoals hier helemaal in de riviera maison stijl.
Dat hebben we inmiddels wel gehad...


Haar woonkamer is inmiddels al weer anders neergezet, gisteren ben ik naar seizoen en stijl geweest en naar Arianne (sober en stoer). Heb daar heel veel mooie dingen gekocht o.a een poer enz.. Deze heb ik ook voor mijn zus meegenomen. Dit moest natuurlijk een plekje krijgen...dus de hele woonkamer verschoven.
Ha ha...zit in de familie. Mijn eigen aankopen zal ik jullie in de volgende post laten zien. Die van haar kunnen jullie zien op pinterest, daar is ze veel op te vinden. De tafel die jullie hier zien heeft haar man zelf gemaakt.
Wij hebben handige mannen, die maar mooi klaar zijn met vrouwen zoals wij hi hi


Ook Renate is inmiddels verslaafd aan de pasta wax van painting de past in de kleur carbon. Deze kast was eerst heel licht grijs. Nu is hij bewerkt met de pasta wax. Binnenkort zal hier ook de kalkverf op haar muur te vinden zijn.



Het krukje hier boven komt ook bij Arianne weg. Op de foto daarboven is nog een klein stukje te zien van de pot die we samen hebben bewerkt. (weten jullie nog, de pot van de intratuin)
Ze heeft ook nog een mooi oud kastje in de kamer net grijs geschilderd met de verf van little green
Nog een mooie foto van onze lieve papa...

Ook het tv kastje, ooit via mp gekocht heeft ze in de pasta wax gezet.
De grote kruiklamp komt van Maison Manon in Enschede. Naast de tv wat accessoires van Hoffz waaronder een oude kruik uit nepal.


Eethoek...

Ik ben vergeten een mooie foto van haar hele eethoek te maken, tja...ik moet nog veel leren hi hi
Het gewei komt van mp. De ram van seizoen en stijl, de kruik weer bij Arianne.
De lampenvoet heeft ze bewerkt met tegellijm.


De keuken...


Ze heeft een mooie landelijke keuken. Haar accessoires komen o.a van de kringloop, seizoen en stijl en Arianne.


Tafeltje van de kringloop. De broodplanken heeft ze zelf behandeld en ze komen bij Uniekkreatief in Almelo weg. Haar vouwgordijnen waren eerst wit, nou kan je dat niet zo heel goed zien op de foto (lichtinval), maar ze zijn nu grijs geverfd.


Haar hal is altijd knus en gezellig binnen komen. Niet zoals bij mij waar je over de schoenen van de jongens struikelt en je nog net je jas op kan hangen. Tja...pubers.

Dit is dan het huis van mijn zus, ze is heel benieuwd naar jullie 
reactie´s...
Je kan wel zien dat we dezelfde smaak hebben, ik vind het dan ook heel leuk om haar huis te laten zien.
Ook in dit huis is dit mooie boek te vinden...

Nieuwe volgers welkom op mijn blog, elke keer komen er toch nog een paar bij.
Dat vind ik heel fijn en ben dan ook nog steeds super trots dat jullie mij willen volgen...

Fijne zondagavond nog allemaal...

Liefs van mij en mijn zus.









42 opmerkingen:

  1. Leuk om het huis van je zus te laten zien Patricia...ik kom heel veel plaatjes van haar interieur op Pinterest tegen....die ik ook allemaal pin...want net zoals jou huis vind ik het van je zus ook super mooi.
    Leuk dat jullie dezelfde passie delen...ik heb 3 zussen en geen een is zo met haar interieur bezig als ik, dat vind ik soms wel eens jammer...

    Fijne week,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net wat Inge zegt, je boft dat je zus en jij de passie voor interieur delen! En ook nog een buurvrouw met smaak?? Ik ben in mijn omgeving een uitzonderlijk geval ;-)
    Ik heb je zus gevonden op pinterest hoor. Maar gewoon onder haar naam..
    Ze heeft een sfeervolle inrichting, leuk dat het gewoon blijft groeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat jullie zo dezelfde smaak hebben en herkende volgens mij ook wel wat foto's van Pinterest. Leuk om zo even binnen te mogen kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. p.s. Ga ik op zoek naar je zus op Pinterest, blijkt dat ik haar gewoon al lang volg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je zus mag maar heel blij zijn met zo'n zus die haar zo goed heeft geholpen. Ik vind het een prachtig huis! Als straks de kalkverf erop zit zal het helemaal mooi zijn. Favoriet: krukje van Arianne.
    Genieten zo samen..is heel kostbaar.
    Lieve groet
    Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge ook prachtig en wat een heerlijke ruime woonkamer zeg. Dan kun idd nog eens iets verschuiven! Wat gezellig als je zo samen zo'n passie voor wonen kunt delen. Renate bedankt dat we een kijkje mochten nemen in jou huis!

    Liefs,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje wat een prachtig,sfeervol huis!!en wat super leuk dat jullie dezelfde passie delen.Dus Renate je hebt een geweldig huis hoor.groetjes Dédy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wauw wat gaaf. leuk dat je zo samen met je zus kan genieten van het inrichten.

    groetjes monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat jullie dezelfde passie delen. Ik kan met mijn zus wel leuk woonshoppen, maar hebben wel een heel verschillende smaak.
    En my home... het kwam me al zo bekend voor. Had al eens zitten kijken of dat van een blog was hihi....
    Nou Renate, je hebt het erg gezellig. En met de kalkverf straks word het nog veel mooier.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk huis heeft je zus, leuk dat je dat er ook op mocht zetten! Lekker ruim en heel sfeervol ingericht! Prachtige keuken ook...

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat jullie dezelfde smaak hebben!.... en Renate je hebt het super sfeervol...echt een prachtige binnenkijker! en kalkverf geeft nog meer het "sfeertje"

    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel gezellig ziet dit eruit! Wat grappig om te lezen dat eerst RM-stijl kwam en nu dit, `k ben zelf nog volop in de RM-stijl, dus dit staat me te wachten..prachtig..krijg er nu al zin in..hihi!
    `k Ben zelf alleen wel van de lichtere variant. Het is allemaal ook zo mooi bij elkaar gezet, van die kleine stillevens, super! Geniet ervan.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig ruim huis heeft je zus en zeer smaakvol ingericht!
    Ook de keuken is prachtig en wat is dat leuk als je samen hiermee in de weer kan zijn. In mijn omgeving is eigenlijk niemand die zo met het interieur bezig is als ik. Dat vind ik af en toe best jammer.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook bij je zus is het helemaal gezellig !!!
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook al zo'n geweldig huis, je zus moet ook maar aan het bloggen!! Mijn twee zusters hebben net weer een andere smaak dan mij. Het schilderij dat ik net opgehangen heb, konden ze dan ook niet echt waarderen, ze vonden het maar "slordig". Leuk dat jullie wel dezelfde passie hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind het er heel sfeervol uitzien! Wat leuk dat jullie die passie met elkaar kunnen delen! Ik ga ook regelmatig met mijn moeder op stap, en als we op zoek zijn naar afwisseling in prullaria dan kijken we even bij elkaar in de kast of er nog wat staat.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtig en sfeervol huis heeft je zus. Leuk dat jullie dezelfde passie delen. Ik ga eens even rondneuzen op pinterest hoor! Fijne week.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt prachtig bij je zus !!!
    Heel sfeervol en mooie kleuren,ik zou het persoonlijk zonde vinden als ze de muren in de kalkverf zal zetten......persoonlijk he...
    Ik vind de kamers enz die voorbij komen met kalk of krijtverf nl heel erg onrustig overkomen en de accessoires komen ook niet meer tot hun recht tegen de vlekkerigheid van de verf.... is persoonlijk hoor :-)
    Ik hou dus niet van kalk of krijtverf dat is duidelijk he :-) ik vind haar wanden zoals ze nu zijn mooi en stijlvol overkomen....en...vooral rustig.

    Groetjes.

    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. je zus heeft een prachtig huis ga haar zoeken op pinterest groetjes caro

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heeft je zus een heerlijk huis en heel sfeervol ingericht. Ik kan mijn passie ook met niet zo heel veel mensen delen. Super dat jij dat wel kan. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lijkt me geweldig die passie ook met je zus te delen....ik heb twee zussen, maar met een totaal andere smaak,,,,, Renate je hebt een prachtig en sfeervol huis, hele mooie spullen die je weet te decoreren!!
    Veel plezier samen met "wonen"....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jeetje wat maak jij mooie foto's zeg!!!!! En wat leuk dat je zus dezelfde "hobby" heeft, of mag ik het geen hobby noemen. Ik heb je toegevoegd hoor, ga nog veel van je leren en genieten zie ik wel.
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een sfeervol huis heb je Renate.......
    Leuk Patricia dat je haar huis aan ons hebt laten zien :-)
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ziet er super uit en heerlijk dat jullie samen dezelfde passie hebben heerlijk om dan samen te shoppen of als je alleen ben je kan het dan ook voor je zus meenemen jullie delen samen de zelfde passie ...sfeervolle plaatjes hoor geniet lekker samen van jullie prachtige huis ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wowwwww prachtig hoor....leuk dat we even mochten binnenkijken bij je zus !!!...liefs fijne week van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een heerlijk huis heeft je zus, en wat leuk om een passie te delen!!
    hartstikke leuk!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig idd om samen met je zus dezelfde passie te delen. ( Helaas heb ik dat niet met mijn zus.) En wat een mooi huis!!
    Fijne avond.
    Groetjes Silvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je zus heeft een prachtig huis zeg! Ik vind dat ze ook maar moet gaan bloggen, hahaha.
    En ook ik blijk haar al heel lang te volgen. Wist niet dat ze je zus was. LOL.
    Lieve groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi en stijlvol huis. Leuk om een gezamenlijke passie te hebben.
    En.... wanneer begint zij met bloggen? Dan ga ik haar ook volgen hoor!

    Fijne avond,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een prachtig huis........echt genieten. Je hebt er ook prachtige beelden van gemaakt.
    Knappe vader hebben jullie trouwens.
    Enne....gaat ze ook bloggen....? Gezellig en vast ook met veel volgers.

    Groeten aan je zus.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuk zeg zo'n zus waarmee je je passie kunt delen. Alhoewel, als je nou ergens loopt en je vind allebei iets leuks en ze hebben er maar eentje van.. haha! Of hebben jullie dat nooit?
    Ik zou zeggen, ze moet zelf beginnen met bloggen.. wat een leuk huis zeg!

    lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een prachtig huis heeft je zus. En wat fijn dat jullie dezelfde passie en smaak voor jullie huis hebben. Ik ga ook eens op pinterest kijken naar haar foto's. Erg leuk om te zien, ben ook erg benieuwd naar het huis van de buurvrouw.

    Syl van der Horst

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Het huis van je zus is echt prachtig. De sobere en stoere stijl past er helemaal bij. Heel mooi gedaan.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Leuk sfeervol huis heeft je zus ook.
    Mijn zus heeft meer met kleding dan met wonen, ik koop altijd liever iets voor mijn huis dan bijv. een nieuwe broek (niet dat ik er als een slons bijloop hoor hihi).
    Toch lijkt het me af en toe wel lastig als je dezelfde woonsmaak als je zus hebt, ik zou het bijv. niet uit kunnen staan als zij iets zou kopen wat ik ook graag had willen hebben grrrrr!!!
    Met Pinterest doe ik eigenlijk niks, dan kom ik helemaal niet meer achter mijn pc vandaan, al staan er wel heel veel foto's van mij op, gepind door anderen, daar kijk ik af en toe dan wel naar.
    Maar leuk hoor dat je met je zus ideeën kunt delen zoals die paste wax, dat is erg mooi geworden op de kast!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dit is zeker een super leuke binnenkijker! Je zus heeft een prachtig huis. Super sfeervol! Ze heeft ook een heerlijke grote woonkamer. Genieten hoor!
    Fijne week. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ook al zo'n sfeervol huis zit in de familie..... Waarom gaat je zus ook niet bloggen, ik zou meteen haar volger worden hoor. Ik lees net pas je post van vorige keer dat je reportage is uitgesteld ik ben toevallig vandaag benaderd ben benieuwd haha want ik heb ook echt geen zomerhuis. Maar goed ik wacht maar af.
    Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Nou Renate je hebt een prachtig sfeervol huis mooie binnenkijker.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooie binnenkijker het huis van je zus. Altijd weer genieten dit soort plaatjes. Warmte en gezelligheid. Ik ben benieuwd naar jullie andere aankopen! Je zus is nog geen blogster? Zou gezellig zijn! Dus ik zeg; welkom Renate!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik herken hier zoveel.. mijn zus en ik juist hetzelfde, mijn zus heeft een tikkeltje meer jouw stijl en ik die van jouw zus.. mijn zus en ik waren ook beiden gek op riviera maison maar dat is bij ons ook gepasseerd :-) en als we wat leuks tegenkomen, gelijk heel het huis veranderen.. samen doen we niets liever dan samen winkeltjes afschuimen en ook onze mannen (moeten wel ;-) hihi) zijn erg handig en lachen samen over onze fascinaties van Hoffz en oud en verweerd.. ach heerlijk, precies of we hebben een kopie van ons ergens :-) en mijn zus heeft ook nog geen blog :-)
    Maar, voor ik het vergeet! Je zus heeft een geweldig huis! Ik wil ook gerust wat vaker wat meer van haar zien..
    En het topje vd ijsberg, mijn zus haar man heet Vizzini :-)
    Nou ik wens jullie nog veel zussen-plezier!

    Fijn weekend
    Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wel ook je zus heeft een héél erg mooi huis! Knap ingericht, moet wel heel leuk zijn om samen dezelfde passie te kunnen delen... misschien moet je zus toch ook wel een blog starten! :)
    Ik wens jullie nog veel inricht en decoratieplezier samen en geniet van het mooie weer dit weekend!
    groetjes, Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ook je zus heeft inderdaad een heel mooi ingericht huis. Is het een dichte keuken of is de keuken in één ruimte met de woonkamer?
    Prachtig de gebreide plaid over het laddertje!

    Wat leuk als je dit samen met je zus kunt doen!

    Liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  42. oooh gaaf allemaal ik vind die grote potten vazen zooooo mooi.. Ik zit vol ideeen nu yummmiee

    liefs fijn weekend

    groetjes sanne

    BeantwoordenVerwijderen